Spørgsmål og svar

Generelt

Med et abonnement vil du først og fremmest være venneven med r8Dio og blive medlem af r8Dios Venner. Afhængigt af hvor du vælger at tegne medlemskab, kan der være forskel på, hvor du bliver registreret som kunde.

Betaling, ændring og information om dit abonnement varierer afhængig af, hvor du har tegnet dit medlemskab. Du kan se på din kvittering, hvor du har tegnet abonnementet.

Hvis du vil ændre, fornye eller opsige dit abonnement, kan du klikke på “Typer af medlemskab” og vælge dit abonnement for at læse mere.

Du skal opsige dit abonnement der, hvor du har betalt for abonnementet. Du kan du se på din betalingskvittering, hvor du er kunde.

Direkte gennem vores hjemmeside / Billwerk+
Hvis du har abonnement
 gennem vores hjemmeside / r8dio.dk, kan du ændre dit abonnement ved at klikke her og logge ind.

Apple (Hvis du har en iPhone og er medlem gennem r8Dios app)
Hvis du har betalt dit abonnement i r8Dios app, er du kunde hos 
Apple. Du kan opsige dit abonnement således på din iPhone:

1. Gå ind i iPhones indstillinger
2. 
Tryk på dit navn allerøverst
3. Vælg fanen ‘Abonnementer
4. Tjek efter r8Dio abonnement – klik ind på det og tryk ‘opsig abonnement

Google (Hvis du har en Android-telefon og er medlem gennem r8Dios app)
Hvis du har betalt dit abonnement i r8Dios app, er du kunde hos 
Google.

Sådan gør du:
1. Åbn Google Play appen
2. Tryk på profilikonet øverst til højre
3. Tryk på “Betalinger og abonnementer”
4. Vælg det abonnement eller det forudbetalte abonnement, du vil opsige
5. Tryk på “Opsig abonnement”

Apple Podcast
Hvis du har betalt dit abonnement til
Apple Podcast, så skal du opsige dit abonnement i Apple Podcast appen.

Sådan gør du:
1. Åbn Apple Podcast
2. Klik på din brugerprofil i øverste højre hjørne
3. Klik på “Administrer abonnementer”
4. Vælg r8Dio og tryk “Opsig abonnement”

Supporting Cast
Skal du ændre, opsige eller fornye dit abonnement, kan du gøre det via din profil på Supporting Cast. Du kan logge ind ved at klikke her og taste din mail. Du kan også sende en mail til [email protected] eller til Supporting Cast på [email protected]Skriver du til Supporting Cast, skal du skrive på engelsk.

Vi kan desværre ikke overføre dit nuværende abonnement, da Supporting Cast kører i helt andre systemer. Du skal derfor oprette et nyt abonnement hos Supporting Cast og afmelde dit gamle abonnement.

Hvis du har et årsabonnement, men ønsker at skifte til Supporting Cast, refunderer vi restbeløbet for den resterende periode af dit tidligere abonnement. Læs mere i afsnittet “Kan jeg få refunderet mine penge, hvis jeg skifter til Supporting Cast?”.

BEMÆRK: Hvis du har betalt igennem Apple og Google, så er du desværre kunder hos dem, og så kan vi ikke opsige abonnementet. Skriv i så fald til deres support – skriv, at det fandme ikke virker godt nok eller lignende. Så plejer de at være søde til at refundere det resterende beløb. Denne del er desværre ude af vores hænder.

Er dit tidligere abonnement et årsabonnement? Så refunderer vi den resterende periode, når du skifter til Supporting Cast.

Vi refunderer kun resterende beløb, hvis du er årsabonnement, da det koster at penge at overføre. Har du et månedsabonnement, må de resterende mønter være et tilskud til Allans juice, og ellers må du vente, til dit månedsabonnement udløber, før du opretter et abonnement hos Supporting Cast. 

Bemærk: Vi kan ikke lave bankoverførsler. Vi kan kun refundere penge via MobilePay.

Sådan gør du:
1. Tegn et abonnement på Supporting Cast og send os kvitteringen for dit abonnement.
2. Send os den mail og det fulde navn, som du har oprettet dit tidligere medlemskab på, så vi kan finde dig i systemet og stoppe dit abonnement.
3. Send dit telefonnummer, du har tilknyttet til MobilePay. Så overfører vi det resterende beløb. Vi overfører kun det resterende beløb for årsabonnementer.

De ligger i bunden af vores hjemmeside r8dio.dk eller via dette link.

Det kommer an på, hvor du er kunde. Dine kvitteringer for betaling viser, hvor du er kunde. Læs mere om typer af medlemskab via afsnittet “Typer af medlemskab”.

Er du medlem via vores hjemmeside / Billwerk+?
Du kan ændre dit abonnement og betalingsmetoder via dette link.

Er du medlem via r8Dios app?
Du skal administrere dit abonnement direkte gennem Apple eller Google, afhængigt af hvilken telefon du har. 

Apple (Gælder også for Apple Podcast):
1. Gå ind i iPhones indstillinger
2. 
Tryk på dit navn allerøverst
3. Vælg fanen ‘Abonnementer
4. Vælg “r8Dio”
5. Klik på “Se alle abonnementstyper” i højre hjørne

Har du brug for mere hjælp, kan du læse Apples vejledning.

Google / Android
1. Åbn Google Play appen
2. Klik på din profil i øverste højre hjørne
3. Klik på “Betalinger og abonnementer”
4. Vælg r8Dio
5. Klik på “Administrer” og “Rediger abonnement”

Har du brug for mere hjælp, kan du læse Google vejledning.

Apple Podcast
Du skal administere dit medlemskab direkte gennem Apple. Følg vejledningen ovenfor.

Supporting Cast
Du skal administere dit medlemskab direkte gennem Supporting Cast. Du kan logge ind ved at klikke her og taste din mail.

 

Systemerne til abonnementer taler desværre ikke sammen på tværs. Det betyder, at man er nødt til at vælge, hvor man helst vil lytte til r8Dio. 

Sådan er det desværre, når alle tjenester vil have en del af kagen og r8Dios massive succes.

Alle kan dog lytte til live-signalet og de gratis programmer i r8Dios egen app.

Når du køber et medlemskab gennem Apple, er det dem, du skal skrive til, hvis der er tekniske problemer. Apple har en hær af support-medarbejdere, og de plejer at svare inden for et døgn.  

Vi kan dog anbefale følgende:
Hvis der er problemer med at forny dit abonnement på din telefon:

  • Gå ind i ‘Indstillinger’
  • Tjek at du er logget ind med dit Apple ID.
  • Klik øverst på dit navn/apple id – abonnementer og tjek, om r8Dio er aktiv. 
  • Ellers tjek denne guide.

Hvis der er problemer med at lytte til programmer i appen: 

  • Luk appen ned og prøv igen
  • Tænd og sluk telefonen 
  • For nogle har det også hjulpet at slå WiFi til og fra.

Har du set, at vi har lanceret et nyt medlemskab via vores samarbejdspartner Supporting Cast? Hvis du opsiger dit nuværende abonnement og tegner medlemskab via dette link, kan du simpelthen selv vælge hvilken app, du helst vil høre r8Dio i. Det er f.eks. Spotify, Pocket Cast, Overcasts, Google Podcast, Apple Podcast og Podcast Addict.

Du kan se sendeplanen på r8Dio’s FaceBook- og Instagram-sider hver uge. Desuden plejer vi, at lægge den op som en nyhed på forsiden. Klik her for at se nyeste nyheder, hvor sendeplanen også bør ligge.

Typer af medlemskab

Når du tegner abonnement via vores hjemmeside / r8dio.dk, bliver du registreret som kunde hos os og får en konto hos Billwerk+, der håndterer betalingerne for os. Efterfølgende får du tilsendt login via din mail og adgang til alt indhold i r8Dios egen app.

Fordelen ved dette abonnement er, at du selv kan administrere dit abonnement. 

Ønsker du at ændre, opsige eller fornye dit abonnement, kan du gøre det ved at klikke her.

Når du bliver medlem via vores egen app, bliver du kunde hos Apple eller Google afhængigt af hvilken telefon, du har.

Ligesom via hjemmesiden får du adgang til alt vores indhold i r8Dios egen app, når du har betalt.

Skal du ændre, opsige eller fornye medlemskab, kan du gøre dette i din telefons indstillinger for abonnementer. Vi har desværre ikke mulighed for at ændre dit abonnement.

Sådan gør du:
iPhone
1. Gå ind i iPhones indstillinger
2. Tryk på dit navn allerøverst
3. Vælg fanen ‘Abonnementer
4. Tjek efter r8Dio abonnement – klik ind på det og tryk ‘Opsig abonnement‘.

Android
1. Åbn appen Google Play.
2. Tryk på profil ikonet øverst til højre.
3. Tryk på Betalinger og abonnementer.
4. Vælg det abonnement eller det forudbetalte abonnement, du vil opsige. I dit tilfælde r8Dio.
5. Tryk på “Opsig abonnement”.

Hvis du bliver medlem via vores samarbejdspartner Supporting Cast, bliver du kunde hos Supporting Cast. 

Fordelen ved Supporting Cast er, at du kan lytte til alle r8Dios programmer igennem andre apps såsom Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, Overcast, Pocketcast eller Podcast Addict.

Medlemskab via Supporting Cast giver desværre IKKE mulighed for at lytte til alt vores indhold via vores egen app, da det er to forskellige systemer.

Skal du ændre, opsige eller fornye dit abonnement, kan du gøre det via din profil på Supporting Cast. Du kan logge ind ved at klikke herDu kan også sende en mail til [email protected] eller til Supporting Cast på [email protected]Skriver du til Supporting Cast, skal du skrive på engelsk.

Du kan finde alt vores indhold i Apple Podcast. Du skal tegne et abonnement for at få adgang.

Hvis du bliver medlem via Apple Podcast, bliver du kunde hos Apple.

Du kan KUN lytte til alt r8Dios indhold via Apple Podcasts og kan derfor IKKE benytte r8Dios app. Du kan dog lytte til det gratis live-signal via r8Dios app.

Skal du ændre, opsige eller fornye medlemskab, kan du gøre dette i din telefons indstillinger for abonnementer. Vi har desværre ikke mulighed for at ændre dit abonnement.

Sådan gør du:
1. Åbn Apple Podcast
2. Klik på din brugerprofil i øverste højre hjørne
3. Klik på “Administrer abonnementer”
4. Vælg r8Dio og tryk “Opsig abonnement”

Betaling

Hvis du som medlem af r8Dios Venner har tilmeldt dig med betaling via MobilePay, kan du komme ud for, at Mobilepay har glemt at aktivere automatisk trækning i deres abonnementsløsning. 

Det kan betyde, at du har betalt første gang, da du meldte dig ind, men ikke de efterfølgende måneder. 

Hvis det er tilfældet, sender vi dig en efterfølgende regning, men bare rolig: Det skal understreges, at du som medlem selvfølgelig KUN har betalt for de måneder, du har været medlem her.

Dit abonnement fornyes automatisk ved udgangen af den gældende abonnementsperiode – det gælder uanset om du har månedsabonnement eller årsabonnement. Hvis du ikke ønsker automatisk fornyelse, skal du annullere dit abonnement før udgangen af perioden. Der er ingen fortrydelsesret ved fornyelsen af dit eksisterende abonnement. Har du tegnet et nyt abonnement, har du 14 dages fortrydelsesret.

Når du tegner medlemskab af r8Dio for første gang, har du 14 dages fortrydelsesret på dit abonnement. Du har ikke fortrydelsesret på fornyelser af et eksisterende medlemskab.

Opsætning og teknik

Det kommer an på, hvor du har købt abonnement.

Når du køber abonnement via hjemmesiden, får du adgang til alle vores programmer og indhold via vores egen r8Dio app. Det samme gør sig gældende, hvis du har betalt direkte i r8Dios app via Google Pay eller Apple Pay. 

Medlem via hjemmesiden / r8Dio.dk
Sådan gør du:
1. Åbn r8Dio appen
2. Klik på tandhjulet / indstillinger i øverste højre hjørne
3. Tryk “Log ind”
4. Tast din mail, du har tilknyttet dit abonnement
5. Du modtager en kode via mail
6. Indsæt koden fra mail
7. Nu har du adgang til alle vores programmer og indhold

OBS: Denne kode bliver nogle gange fanget i spam-filtret, så tjek gerne koden ligger i din spam-mappe.

Medlem via r8Dios app / Google Pay / Apple Pay
Hvis du har betalt dit r8Dio-abonnement direkte i r8Dio appen igennem Apple og Google, bør du blive logget ind automatisk. Har du været logget ud, eller ønsker at logge ind senere, skal du muligvis genaktivere dit abonnement, hvis ikke du bliver logget ind. 

iPhone:
1. 
Gå ind i iPhones indstillinger
2. 
Tryk på dit navn allerøverst
3. Vælg fanen “Abonnementer”
4. Tjek efter r8Dio abonnement – klik ind på det og tryk ‘genaktiver abonnement

Android
1. 
Åbn appen Google Play
2. Tryk på profilikonet øverst til højre
3. Tryk på Betalinger og abonnementer
4. Vælg det abonnement eller det forudbetalte abonnement, du vil opsige. I dit tilfælde r8Dio
5. 
Tryk på genaktiver abonnement

Alternativt skal du skrive til Apple eller Googles support – så kan de hjælpe dig. Ellers skriv til os på [email protected] – så hjælper vi dig.

Medlem via Apple Podcast
Har du betalt abonnement via Apple Podcast kan du desværre ikke logge ind i r8Dios egen app. Du skal lytte via Apple Podcast, hvor du har adgang til alt vores indhold. Du kan dog lytte til live-signalet via r8Dios app.

Medlem via Supporting Cast
Har du betalt abonnement via Supporting Cast, kan du desværre ikke logge ind i r8Dios egen app. Du skal lytte via en af de podcasttjenester, som Supporting Cast udbyder. F.eks. Spotify, Google Podcast, Apple Podcast, Overcasts, Pocket Cast, Podcast Addict.

 

Det kommer an på, hvor du har købt abonnement.

Når du køber abonnement via vores egen hjemmeside, får du adgang til alle vores programmer og indhold via vores egen r8Dio app. Se afsnittet “Hvordan logger jeg ind i r8Dio-appen?” for yderligere vejledning til at logge ind.

Medlem via r8Dios app / Google Pay / Apple Pay
Hvis du har betalt dit r8Dio-abonnement direkte i r8Dio appen igennem Apple og Google, bør du automatisk blive logget ind i r8Dios app, efter betaling. Har du været logget ud, eller ønsker at logge ind senere, skal du muligvis genaktivere dit abonnement, hvis ikke du bliver logget ind. 

Medlem via Apple Podcast
Har du betalt abonnement via Apple Podcast kan du desværre ikke logge ind i r8Dios egen app. Du skal lytte via Apple Podcast, hvor du har adgang til alt vores indhold. Du kan dog lytte til live-signalet via r8Dios app.

Medlem via Supporting Cast
Har du betalt abonnement via Supporting Cast, kan du desværre ikke logge ind i r8Dios egen app. Du skal lytte via de podcasttjenester, som Supporting Cast udbyder. F.eks. Spotify, Google Podcast, Apple Podcast, Overcasts, Pocket Cast, Podcast Addict m.fl.

Vi kan til tider opleve udfordringer med vores app. Særligt på Android. Men bare rolig. Det bliver fikset med vores nye app, som er på vej. 

Vi gør alt, hvad vi kan for at optimere vores app, især til Android-telefoner. Der er flere tusinde modeller på markedet, og vi gør vores bedste for at holde de største modeller opdateret. Vi har begrænsede ressourcer til udvikling, så skriv endelig til os via [email protected], hvis du støder på andre fejl. 

Ellers anbefaler vi, at man skifter abonnement. Du har mulighed for at lytte til alle r8Dios programmer i andre apps som f.eks. Spotify, Google Podcast, Apple Podcast, Overcast, Pocket Casts og mange flere, hvis du vælger Supporting Cast.

Læs mere om de forskellige typer af medlemskab under afsnittet “Typer af medlemskab”.

Det er på nuværende tidspunkt ikke noget, vi kan i r8Dios app, men du kan overveje at skifte dit abonnement ud med et nyt medlemskab gennem Apple Podcast eller Supporting Cast, der gør, at du kan lytte via andre apps end vores egen. I andre apps kan du typisk downloade indhold og lytte offline.

Læs mere om vores andre typer af medlemskab under afsnittet “Typer af medlemskab”.

Det er desværre ikke en lille opgave at udvikle dette. Hvis du opsiger dit nuværende abonnement og tegner igennem Supporting Cast – så kan du vælge andre apps som f.eks. Spotify, Apple Podcast, Google, Pocket Cast, Overcasts osv. – og flere af dem understøtter Apple Carplay, Google Car, download osv.

Læs mere om typer af medlemskab under afsnittet “Typer af medlemskab”.

Nej, det kan du desværre ikke lige nu. Du kan lytte til vores gratis programmer, men ikke alt det, der ligger bagved betalingsmuren. Du kan i stedet altid lytte med i r8Dios app eller via vores samarbejdspartnere.

Læs mere om typer af medlemskab og hvor du kan lytte ved at klikke på afsnittet “Typer af medlemskab”.

Vi har ikke en integration til Sonos – hverken til Apple eller Android – så lige her bliver Andrew faktisk ikke snydt. Det er en relativ stor opgave at integrere til Sonos og holde det ved lige, så det er ikke noget, vi har i planerne pt.

Du kan dog skifte abonnement til Supporting Cast  eller hos Apple Podcast. På den måde kan du afspille vores indhold gennem deres apps og benytte Sonos.

Gavekort til r8Dio

Man kan købe gavekort til de forskellige medlemskaber på denne hjemmeside: https://giftcard.r8dio.reegate.dk/ 

Når man bestiller et gavekort, skal man altid skrive modtagerens fulde navn og adresse på, da gavekortet er personligt.

Man kan betale gavekortet med både Mobilepay og kreditkort. Pengene bliver trukket med det samme, men medlemskabet starter først fra den dag, hvor modtageren af gavekortet indløser det. Du får tilsendt gavekortet på din email.

OBS: Man kan altså IKKE bestille et gavekort i eget navn og sende gavekortet videre, da abonnementet bliver oprettet med det samme i vores systemer og blot afventer aktivering, når gavekortet indløses.

Vi kan desværre ikke ændre et almindeligt abonnement til et gavekort, da det kører i to forskellige systemer.

Nej, gavekortet giver et års medlemskab af r8Dios venner – og bliver ikke automatisk fornyet som et almindeligt abonnement. Ønsker vedkommende at fortsætte med medlemskabet og forny abonnementet, kan man blot gå ind og tilføje sit betalingsmiddel her: https://customer-portal.billwerk.plus/#/auth/login?account=1874ff8ec974f9d32639f3e34987e337

Nej, gavekortet kan ikke ændres som et almindeligt abonnement. Hvis noget skal ændres, så skriv til [email protected], så vil vi gerne prøve at hjælpe dig.

Webshop

Normalt afsendes pakker herfra indenfor 24 timer. Det betyder at du vil modtage din pakke indenfor en til to arbejdsdage, hvis den sendes inden for landets grænser.

Hvis din pakke skal sendes til Grønland, Færøerne eller udlandet tager det længere tid, da vi samler flere pakker før vi sender dem, for at holde prisen nede. Det betyder at det kan tage op til 6 uger før du modtager din pakke, men som oftest tager det ikke mere end 2 uger.

Hvis der er en eller flere forudbestillingsvarer i din ordre bliver den ikke sendt før alle varerne kommer på lager. Hvis du ønsker at modtage nogle af varerne inden forudbestillingsvaren kommer lager, skal du lægge særskilte ordrer.

Hvis du har opgivet den forkerte e-mailadresse, adresse eller telefonnummer er det vigtigt at vi får det at vide. Hvis du ikke får en bestillingsbekræftelse, kan det være et tegn på at du har opgivet den forkerte e-mailadresse, men tjek lige spam-mappen i dit mailprogram. Hvis du tror du har opgivet den forkerte adresse eller telefonnummer kan du altid kontakte os på [email protected]

Hvis din vare er skadet i transporten er det vigtigt at du kontakter os så hurtigt som muligt på [email protected].

For at vi kan hjælpe dig bedst muligt skal du i din mail oplyse dit ordrenummer, og vedhæfte billeder vi kan sende videre til vores pakkeservice. Vi har brug billeder af:

– Hele pakken med synligt pakkelabel

– Nærbilleder af skaden på varen

– Nærbilleder af skaden på pakken, hvis den er synlig.

Alle laver fejl, selv os, men vi sætter en ære i at rette vores 😉 Hvis vi har sendt dig en forkert vare er det vores fejl, og du skal derfor kontakte os på [email protected]. For at lette vores arbejde er det en god ide at oplyse dit ordrenummer.

Du kan returnere din vare ved at bruge vores returservice.

Da vi ikke kan garantere, at en given vare altid er på lager, har vi ikke en bytteservice. Hvis du ønsker at ombytte en vare skal du bruge vores returservice her: Indsæt link. Du sender din vare retur og kan så selv gå ind og bestille en ny i den rigtige størrelse, hvis du ønsker det. Når vi modtager din pakke returnerer vi pengene for den returnerede vare. 

En forudbestilling, eller pre-order, er en vare der ikke er produceret endnu. Som oftest er det et nyt design, hvor vi tester efterspørgslen inden det bestilles til lager. Det betyder at forudbestillingsvarer har en dato hvor de, så at sige, lander i butikken. Det er den dato vi forventer at varerne vil blive sendt ud.

En print on demand vare er en vare der bliver trykt specielt til dig. Det betyder at det ikke er varer vi har på lager og at der derfor vil være en længere leveringstid – som oftest 10-14 dage, men af og til lidt længere. Det betyder også at du ikke kan returnere en print-on-demand vare medmindre den er defekt.

Dash Two er en virksomhed, der hjælper kreative mennesker med at lave og drive webshops. Det betyder at vi står for alt det praktiske som forsendelse, lagerstyring, webshop og kundeservice. Du handler altså med Dash Two, når du handler på dette websted, og Dash Two handler på vegne af shopejeren. Læs mere om Dash Two her.